Lankydamiesi įvairiose svetainėse internete turbūt pastebite, kad reklama Google tinkle būna dažnai jums pateikta tokia, kokia jums aktuali. Kaip tik galvojate, kad reikia nupirkti augintiniui naują maistą ir štai jums kiekvienos svetainės šone mojuoja geriausio šunų ėdalo reklama. Kartais ir el. pašte randate tokių reklamų. Kyla klausimas – ką internetas apie jus žino? Ir kas tą reklamą užsako? Daugiau apie siūlomas paslaugas Google ir kitų reklamos terpių galite skaityti kiekvienos jos nuostatuose, tačiau dabar mes pakalbėsime apie jus ir apie tai, ką internetas žino apie jus, ir ar jums tai patinka.
Visos jūsų Google paieškos
Taigi, kaip galbūt jau įtarėte, Google fiksuoja informaciją apie jus. Tai, ką jūs googlinate (ieškote) internete yra be galo svarbu. Jeigu naudojate Google Chrome naršyklę, tai gali būti, kad yra fiksuojama ir apskritai visi jūsų lankomi puslapiai. Vadinasi, net jeigu jūs neieškojote nieko apie kačių maistą, tačiau lankėtės keliose veterinarijos klinikų puslapiuose ar gyvūnų prekių parduotuvėse internete – gali būti, kad Google jau vis tiek jums siūlys vėliau reklamą, susijusią su gyvūnais. Taip pat nėra svarbu, iš kur prisijungsite – iš kompiuterio ar telefono, visada yra fiksuojama jūsų informacija. Galiausiai, net jeigu bet kur kitur, prie svetimo įrenginio prisijungsite el. paštą, gali būti, kad tai irgi bus įtraukta į jūsų veiklų sąrašą, ir štai, jums prisijungus Romoje interneto kavinėje, netrukus jums jau Google siūlys „paragauti lietuviško maisto Italijoje“. Nes internetas žinos daug dalykų apie jus.
Jūsų vieta, lytis ir Jūsų asmeninis profilis
Priklausomai nuo to, kokius duomenis esate įvedę savo paskyroj, o ir kokias interneto paieškas dažnai atliekate, bus sukurtas tam tikras jūsų profilis. Jis reikalingas tam, kad vėliau kažkam užsakinėjant Google reklamą, būtų galima pasirinkti tikslinę reklamos gavėjų auditoriją. Dėl to ir yra analizuojami tokie bendriniai vartotojų bruožai kaip lytis, amžius, gyvenamoji vieta, pomėgiai. Tuomet lengviau ir reklamas paduoti tam, kam reikia.
Ką daryti, kad nepapultumėte į uždarą ratą?
Psichologai prasitaria, kad tam tikra prasme, toks reklamos ratas žmones įklampina į siaurą pasaulį. Mes labai daug laiko praleidžiame būtent internete, tad tai, ką jame matome, yra svarbu, tai gali formuoti ir mūsų pasaulėžiūrą. Tad reklamos, atitinkančios mūsų pomėgius, nepadeda plėsti akiračio, o kaip tik mus tarsi įmūrija savuose pasirinkimuose. Dėl to kartais vertėtų lankytis tokiose svetainėse, kuriose niekada nesilankote – kad padėtumėte išplėsti savo profilį.